En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 29. april 2012

ferieforberedelser

Ferieforberedelser


Denne weekend er blevet brugt på forberedelsen til vores kommende ferie. Om en lille uge....præcis 5 dage flyver kæresten og jeg til Mallorca. Og hvor vi glæder os og hvor er det tiltrængt.
Vinteren har endnu engang i år føltes lidt for lang og jeg føler mig efterhånden som et lille barn, der utålmodigt og længselsfuldt spejder ud af vinduet hver morgen i håb om at blive mødt af et solstrejf og en skyfri himmel. Så jeg krydser virkeligt fingre for at mallorca har lidt mere at byde på hvad angår sol og varme. Jeg har ihvertfald store planer om at fylde kufferten med kjoler og ballerinaer.....og hvad mit skab ellers har at byde på af skønne sommerting.

Om ikke andet synes jeg selv, at jeg har været superflittig denne weekend, som både har budt på gåtur ved vandet, storindkøb, rengøring og bagning...bl.a. har jeg kreeret disse ting...





Super lækre frøknækbrød lige til at hapse og ideelle at tage med på ferie.....og på farten for den sags skyld. Herhjemme nyder vi dem med nøddesmør:0)


Og endnu flere konfektkugler denne gang med intens chokoladesmag og helt perfekte en grå vejrs søndag som denne. Jeg i fuld gang med at eksperimentere lidt med svesker. Er ikke helt på lige fod med disse endnu, men efter at have set dem anvendt flere gange i rå kager og har fået fortalt, at de skulle give en god og cremet smag, kom der også lige lidt af disse i. Og det fungerede rigtigt fint.

Opskriften kommer her:

Konfektkugler vol. 2.

150 g dadler
100 g abrikoser
50 g svesker
2½ dl cashewnødder
2½ dl kokosmel
saft af en appelsin
3-4 spsk kakao (jeg brugte den rå af slagsen)
1 tsk vanille pulver
1 knivspids cayenne
evt andre krydderier (jeg brugte lidt kanel og kardemomme)

Nødderne kommes i foodprocesseren og blendes til mel. De øvrige ingredienser tilsættes og det hele blendes til en sammenhængende masse. Hvis der er problemer med at få kniven til at køre rundt kan man hjælpe den lidt på vej med en ske, gerne ad flere omgange, så går det lidt nemmere. Formes til kugler og rulles i hampefrø eller kokos. Enjoy....




























































































































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar