En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

søndag den 30. september 2012

Ro og Regnskov

Denne weekend har været en af de weekender, hvor der har været helt ro på. Der har været tid til at gøre en masse ting sammen som kærester, men også bare til at ligge på sofaen og læse i en bog og lytte til efteråret som bulrer løs udenfor.
Lørdag morgen stod jeg op til en helt mørk himmel og jeg var meget fristet til at krybe tilbage under dynen igen efter morgenmaden, for det var som om min krop syntes, det var helt forkert at skulle foretage sig en helt masse, og meget hellere ville krybe i hi under den varme dyne.
Men heldigvis vandt fornuften og da vi længe havde snakket om at tage en tur i Randers regnskov var det et oplagt valg, når det nu valgte at stå ned i stænger det meste af lørdagen.
Og for mig var det allletiders chance for at komme ud og lege lidt med kameraet.
I tirsdags havde jeg mine første lektioner i fotografi og det var på alle måder dejligt at begynde på noget nyt. Jeg kan virkeligt mærke, hvordan min hjerne higer efter ny viden og stimuli...den har vist ligge i dvale lidt for længe.:0) Jeg glæder mig allerede til næste gang og ser frem til at købe et rigtigt godt kamera, når jeg bliver lidt klogere på området.

Men tilbage til Randers regnskov......det blev en rigtig hyggelig og varm eftermiddag. Kan virkeligt anbefale det, hvis man ligesom jeg hører til den kuldskære slags og så er det bare sjovt at rende rundt og kigge på dyr og få lidt tropisk stemning.



 Og der var mange smukke og spændende dyr at kigge på....og dyr jeg ikke anede fandtes......længtes lige pludseligt væk til langt varmere bredde grader.

Perfekt til en kold efterårsdag......kan man andet end at blive i godt humør af en lille tur i det sydlige amerika?

Jeg har altså en eller anden ting med fisk.
Jeg er ikke den store fan af husdyr og kunne aldrig drømme om at anskaffe mig en hund eller en kat.
Men et aquarium ville være dejligt. Det er så beroligende at kigge på fisk....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar