En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

lørdag den 13. oktober 2012

Hvordan man overlever vinteren

Ja....hvordan gør man lige det? Jeg ved det helt ærligt ikke. Men efter at have surfet lidt rundt på nettet og læst andres bud på hvordan man gør dette....jeg sidder nu med et stort smil på læberne, for ja på en eller anden måde bliver man bare nødt til at have en et eller andet form for survivel kit i baghånden, når vinteren nu er så lang og ofte grum her i det danske.

Jeg må indrømme at den iskolde vinter med mange minus grader er noget, jeg ihærdigt i den seneste måneds tid har forsøgt at fortrænge. Et eller andet sted fordi jeg slet ikke magter at tænke på, hvor hård den periode er at komme igennem. Sidste år var den heldigvis meget kort, men jeg kan stadigvæk huske den brændende fornemmelse af kulde i kinderne, når det rigtigt bider.

Men når det så er sagt, synes jeg faktsisk også at efteråret og vinteren har meget positivt at byde på. Jeg kan godt lide den følelse af rigtigt at have lyst til at putte sig, og at jeg ikke er ene om at have en voldsom trang til kakao og chokolade. Og så er der jo alt den hygge, som julen indbyder til. Har ellers ikke det mest positive forhold til jul, men efter at have lært min kæreste kende og set hvordan han forvandler sig til en juleglad nisse hver December, kan jeg ikke lade være med at gå og glæde mig til, vi skal pynte op og lave konfekt. Og allermest glæder jeg mig til alle de små nissegaver, jeg skal ud og finde og overraske ham med.

Januar er så straks værre.....men sidste år gjorde jeg det, at jeg sørgede for at lave så få aftaler som muligt, så januar kunne bruges som en form for rekreation, og det har jeg også tænkt mig at gøre i år.

Udover det har jeg tænkt mig at invitere mig selv i biografen....jeg elsker at gå i biografen alene og for mig er det ultimative, når jeg forstår at hygge om og forkæle mig selv.

Ellers står den helt sikkert på bagning af en masse sunde kager....der er ikke noget, som når hele hytten dufter at kanel og alskens andre velduftende krydderier.

Og ja så kommer jeg sikkert til at se en masse crab i fjernsynet......og yep jeg er ikke i tvivl om at jeg kommer til at følge "De unge mødre" på tæt hold....

Måske det også bliver til endnu en tur til københavn....jeg går ihvertfald med det i baghånden alt efter hvor stort et aktivitetsbehov jeg har brug for.

Men det vigtigste tænker jeg er at jeg giver mig selv alt den nydelse, det overhovedet er muligt at få ind i min hverdag...giver mig selv lov til at flade ud på sofaen, hvis det er det, jeg har lyst til. Omgiver mig med glade ting og glade mennesker, spiser en masse ting, som taler til smagssanserne og går nogle lange ture, de dage hvor solen skinner......

Der er ikke noget, som ikke kan kureres med hvile, frisk luft og masser af god mørk chokolade....

Og så er jeg næææsten klar til at vinteren kommer....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar