En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

mandag den 17. december 2012

Julens konfekt.....og lidt om taknemmelighed:0)

Her i weekenden har den stået på den ultimative julehygge. Vi har hørt julemusik, hentet juletræ og lavet julekonfekt i lange baner.
Det har efterladt mig med en følelse af taknemmelighed.....en taknemmelighed over alt det som jeg har i mit liv, at jeg har fundet den mand, jeg har lyst til at dele resten af mit liv med, en taknemmelighed over at vi er så gode sammen og bare forstår at hygge og slappe af i hinandens selskab (noget jeg aldrig har oplevet på samme måde tidligere i mine forhold)
Men så sandelig også en taknemmelighed over alt den overflod, vi har i vores liv. For selvom kontanterne har det med at være små, mangler vi bestemt ikke noget, og jeg er heller ikke nærig med hensyn til, hvad der skal handles ind til julen, fordi jeg ønsker det bedste for mig selv, for den mand jeg elsker, og for de mennesker jeg skal (eller ikke skal) dele julen med.
Jeg giver ikke gaver, men gerne mad og guf af god kvalitet, fordi jeg ved, at det du vælger at putte i din mund og dermed vælger at nære din krop med påvirker dit lykkecenter i hjernen og din krops kemi.
Og hvad kan gøre os mere glade end hvis krop, hjerne og fordøjelse fungerer som den skal, at vi føler os oplagte og fyldt med overskud, og bare har lyst til at gribe hver en dag med alt hvad den har at byde på?

Men tilbage til konfekten....så har jeg selvfølgelig købt ingredienser af god kvalitet og det i mine øjne er god økologisk marcipan, som denne her sødet med honning og dermed helt fri for sukker.
Og så er den slet ikke tør, som marcipan fra helsekosten ofte har en tendens til at være


Og økologiske pecannødder, som min kæreste var så sød at bringe med hjem fra netto.




Marcipan konfekt med pecannødder, valnødder og afskallede hampefrø og yep jeg er ikke perfektionist;0)


Økologisk 85 procents chokolade (det kan man efter min mening ikke få nok af:0)

Og disse amaranthflakes, som ikke kun er glutenfri men også proppet med jern som vi kvinder jo har så godt af.

 




Ud af dem lavede jeg en slags cornflakes toppe, hvor jeg blandede dem med mandler, græskarkerner, morbær, gojibær og lidt hasselnødder...super gode ting til hjernen og jeg overvejer allerede nu at lave endnu en portion til januar (nu har jeg jo købt pakken, Ik:0))

Og så er der vist ikke så meget andet at sige end nu er det snart jul!!!!:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar