En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 6. december 2012

Rødbedesalat med belugalinser og æble


Denne salat er en af favoritterne hjemme hos os lige fortiden. Den er dejligt frisk og smuk at se på...og så smager den bare rigtigt dejligt!




Rødbedesalat med belugalinser og æble




700g rødbeder
100g beluga-linser
3 dl vand
1 lille bundt frisk basilikum
50 g valnødder, groft hakket
1 stort æble
Urtesalt og peber

 
Dressing;
1 hvidløg, presset
1½ spsk. hørfrø eller olivenolie
Saft af en halv citron
1 tsk. dijonsennep
Evt. et skvæt agavesirup

 

Kog rødbederne i 40-50 minutter alt efter størrelse. De skal være til at stikke i med en gaffel.

Skyl linserne grundigt og kig dem efter for sten. Kog dem i ca. 20 minutter under låg ved svag varme.

Gnub skindet af rødbederne og skær dem i små tern.

Skyl basilikum og hak den fint.

Skyl æblet og skær det i små tern.

Vend rødbederne med linser, basilikum, æble, valnødder. Krydr med urtesalt og peber.

Rør ingredienserne til dressingen sammen og vend den i salaten.

 
Server som tilbehør til f.eks fisk, tærte eller vegedeller….eller på julebordet som et frisk pust til den gængse og noget tunge julemad.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar