En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 3. januar 2013

nytår - nye drømme


Så blev det år 2013 og på mange måder må jeg indrømme, at jeg ånder lettet op. Jeg kan godt lide, at tage hul på et nyt år i og med, at det giver mig en mulighed for at skabe nogle nye visioner og tanker med henblik på, hvad jeg ønsker, der skal være anderledes i mit liv.....
Og der er egentligt en hel del, jeg ønsker at være bedre til i min hverdag.
Først og fremmest vil jeg gerne have noget mere ro og glæde ind i min hverdag. Jeg synes, de sidste par måneder har været pænt udmattende og meget hårde angstmæssigt. Så mine visioner for det kommende år går helt sikkert på at blive bedre til at tage hånd om mig selv, blive bedre til at mærke mine grænser og fremfor alt, at sætte dem!!!

En helt anden ting er min økonomi, for hvor har jeg haft ondt i maven de sidste par måneder over ikke at føle, at jeg har haft styr på noget økonomisk. Jeg er desværre et af de mennesker der shopper på mine følelser (Jeg er nok langt fra den eneste derude, der har dette problem). Men i og med at jeg aldrig har særlig mange penge imellem hænderne og langt hellere vil bruge dem på at spare op eller få en oplevelse med min kæreste, er det noget, som virkeligt tynger, og stresser mig mentalt (og til tider holde mig vågen om natten). Og det er i bund og grund ret fjollet. Fordi hvis der er noget, jeg er i stand til at kontrollere bevidst, er det da det.
Så det er et ret stort punkt for det nye år.

En anden ting er at blive bedre til at gøre tingene mere simple. Jeg har en tendes til ret nemt at blive revet med af det som i begyndelsen for mig kan virke alt afgørende for at min angst bliver mindre, og min krop bliver lidt gladere, men som i sidste ende bliver et eller andet uoverskueligt projekt, som jeg på ingen måde har råd eller overskud til at følge til dørs.....og som igen stresser mig unødvendigt.

Men allermest ønsker jeg, at det nye år kommer til at stå i kærlighedens tegn. Kærlighed til mig selv og alt hvad jeg er, kærlighed til min kæreste og de projekter, som vi godt kunne tænke os at fuldføre i det nye år.
Klarhed og accept omkring de ting, jeg ikke er i stand til at ændre og vilje og styrke til at ændre de ting, som jeg kan ændre.

Jeg ved, at for mange handler januar om detox og slankekur. For mit vedkommende kommer den detox til at bestå i oprydning af alle de negative og stressende tanker, som ofte tynger mig. Ellers har jeg tænkt mig at detoxe lidt med omvendt fortegn, og det vil sige at spise mig igennem januar. Jeg har slet ikke fået spist alle de skønne ting, som jeg har bagt og lavet i løbet af december, fordi min krop i flere omgange har haft tid til at reagere på alt den stress, jeg har budt den i november og december. Så jeg har flere gange været slået i gulvet med kvalme, og influenza symptomer her i julen. Tilgengæld har jeg tænkt mig at tage en kur med mælkesyrebakterier, fordi hvis der er noget, der gavner en sart tarm og et dårligt immunforsvar er det da det.

Ellers ønsker jeg bare at 2013 må blive fyldt med glæde for alle de mennesker, jeg på en eller anden måde berører i min dagligdag. At der vil være nye muligheder, nye tiltag, nye glæder og nye oplevelser. Jeg håber, at jeg vil komme til at møde nye mennesker som på en eller anden måde kommer til at berøre mit hjerte og som vil have en positiv betydning for mit liv og min videre vej fremad.

I biblen er der er et meget simpelt citat, som jeg holder meget af; Søg og du skal finde......

Så simpelt og sigende.....og meget nemt at efterleve......må 2013 blive et lykkebringende år!


 
Jeg er optimistisk:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar