En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 13. juni 2013

Lidt tanker og nye fortsætter for sommeren

Lige fortiden kører tankerne rundt i mit hoved non-stop. Jeg spekulerer rigtigt meget på fremtiden og øver mig i at give slip på fortiden.
I lørdags var jeg til et hygge-spise arrangement med nogle dejlige tøser. Vi spillede et spil der hed Ego, som faktisk var ret underholdende....et godt spil, hvis man ønsker at lære hinanden bedre at kende.
Selve spillet består af en række spørgsmål, som man skal tage stilling til og de andre skal så gætte og satse på, hvad man har svaret....lidt ligesom poker bare med spørgsmål.
Men summa summarum er at et af spørgsmålene lød; Tænker du mest på fortiden eller på fremtiden?
Svaret fra min veninde var selvfølgelig fremtiden.
Og der slog det mig.....at ja jeg tænker (og bekymrer mig) rigtigt meget om fremtiden, men er stor del af mig hænger også stadig meget fast ved fortiden.
Jeg har utroligt svært ved at tilgive mig selv generelt. Jeg har svært ved at give slip på de brølere, jeg begår, og har jeg først lavet en fejl, kommer jeg ikke over det, før jeg på en eller anden måde har kompenseret eller gjort det godt igen.
Desværre har jeg ofte også meget svært ved at tilgive andre, hvis de har såret mig dybt.
Det sidste har jeg fået fortalt hører sig med til at være født i stjernetegnet skorpionen.
Nu er jeg ikke en person, der hæfter mig særlig meget ved astrologi og slet ikke på en måde, som jeg mener skal være en undskyldning, for at have det svært med nogle ting. Men det får mig alligevel til at tænke på nogle grundlæggende ting, som jeg meget gerne vil ændre.
Og der er faktisk ikke noget, der er så befordrende for ens selvtillid, som at sætte sig nogle mål og så nå dem. Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget, der kan gøre mig mere stolt af eller glad for mig selv.
Jeg tror generelt, det er meget vigtigt at have nogle mål her i livet, som er værd at stræbe efter, og som får os til at føle os som et bedre menneske......og det behøves jo ikke at være nogle store mål, som at redde verden fra hungersnød eller løbe et Berlin maraton.
Så selvom vi er langt forbi nytåret tænker jeg, at det er på tide, at jeg sætter mig nogle nye mål og ønsker for fremtiden og praktisere det så vidt som muligt hver dag.

Nogle af de store ting jeg godt kunne tænke mig at ændre er bl.a.....

  • - At blive bedre til at give slip på fortiden og tilgive mig selv for mine fejl og mangler
  • - At huske mig selv på alle de gode ting jeg gør, i stedet for at have fokus på alt det, jeg ikke gør
  • - At huske at trække vejret dybt ned i maven flere gange om dagen
  • - At give slip på den indre stress i stedet for at lade det køre derudad med 1000 km i timen.
  • - At blive bedre til at give udtryk for mine behov, i stedet for at lukke af, når jeg er ked af det
Og de lidt mindre ting;

  • - At huske at skrue ned for vandet, når jeg går i bad om morgenen (det andet er ren spild af vand)
  • - At blive bedre til at strukturere min hverdag, så jeg ikke så hurtigt bliver så hurtigt stresset over småting.
  • - At give mig selv omsorg HVER dag
  • - At huske mine mellemmåltider, så jeg ikke akut får det dårligt og bliver humørsyg.
  • - At have fokus på miljøet og hvad jeg selv kan foretage af små justeringer (jf. første punkt)
  • - At opøve min tålmodighed
  • - At prioritere de ting, som gør mig glad og lade det huslige ligge (Jeg når det jo nok alligevel)
  • - At prioritere min søvn og gå i seng i ordentlig tid hver aften

Så ingen tvivl om at her er lidt at arbejde med sommeren over.
Jeg forsøger fortsat at fange de gode øjeblikke og selvom det regner kan det jo godt være en smuk og dejlig dag.
Jeg har bagt boller og spist resten af mangokuglerne overtrukket med chokolade.....man bliver bare nødt til at være god ved sig selv:0)

Hjemmebagte boller uden mel, som jeg er meget spændt på at smage (og der kommer selvfølgelig en opskrift hvis de er gode)

Og et billede fra forleden hvor jeg var ude og lege med kameraet...elsker alle de blomster og farver, som sommeren har at byde på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar