En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 20. juni 2013

Melfrie drømmeboller med kokos og kanel

Disse boller er virkeligt det bedste, jeg længe har fremtryllet i mit køkken. De er fyldt med gode fedtstoffer, masser af fibre og mineraler. Og så er de rigtigt gode for blodsukkeret, og dermed et super mellemmåltid i løbet af dagen.
Og det bedste er, at min kæreste også er helt vild med dem.

De smager rigtigt godt med et lidt salt pålæg, som f.eks. peanutbutter, hummus eller bare med en god klat økosmør...mums.
Og de dufter så fuglene synger.....det er ren lykke hele vejen igennem:0)

Opskriften fandt jeg i Louises Bruuns nye bog; "Få en lykkelig krop på 28 dage".
Jeg har ingen planer om at teste kuren, som sådan, men dem, der jævnligt følger med her hos mig ved, at jeg flere gange har benyttet mig af hendes opskrifter.
Jeg må også indrømme, at jeg er en ret stor fan hvad angår den kødløse del (og de søde sager). Jeg synes hendes bøger er så smukke og forførende, at jeg ofte låner dem på biblioteket bare for at sidde og bladre i dem og nyde alle de smukke billeder.

Men nu tilbage til opskriften, som jeg som altid har ændret en lille smule i bl.a. har jeg tilsat lidt revne gulerødder og lidt salt.
Jeg synes brød bliver lidt for fadt uden salt, men man kan jo gøre, som behager:0)
Og ja så har jeg ændret opskriften efter, hvad jeg godt kan lide af frø og kerner. Men igen er der frit slag på alle hylder.

Min opskrift kom til at se således ud:

100g græskarkerner
50g cashewnødder
50g valnødder
50g sesamfrø
100g mandler
50g hørfrø
50g chiafrø
4 æg
4 spsk. kokosfedt - eller olie
2 spsk. kokosmel
2 spsk. hampefrø (alternativ 2 ekstra spsk. kokosmel)
3 tsk. kanel
½ tsk. ingefær
1/4 tsk. salt
2 gulerødder, groftrevne
2 spsk. husk

Kør frø kerner, nødder og kokosmel til mel i en foodprocessor. Tilsæt æg, kokosfedt og groftrevne gulerødder og kør det til en jævn masse.
Tilsæt. kanel, ingefær og salt. Til sidst tilsættes loppefrøskaller, som samler dejen.
Form 16 små boller og sæt dem på en bageplade betrukket med bagepapir. Bages ca. 35 minutter ved 150 grader.
.....og nyd den dejlige duft, som spreder sig i hele køkkenet:0)

Skønne til morgenmad og mellemmåltid. Jeg har aldrig bagt boller, som er blevet spist så hurtig...mums!:0)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar