En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

torsdag den 27. juni 2013

Noget om rastløshed og de simple glæder....

Lige fortiden føler jeg mig rastløs. Rastløs på den måde, at jeg mangler en form for formål....noget at rive i vel at mærke.
Og så kan dagene indimellem godt blive lidt lange. Jeg er enormt dårlig til at kede mig, og jeg er rigtigt dårlig til tidsfordriv. Og det er egentligt lidt ærgerligt. For det er ofte i stilheden visheden findes. Og det er ofte i stilheden, jeg husker, hvad der er vigtigt, og hvad jeg har at være taknemmelig for.
For jeg synes ofte, at det er i de små og simple glæder kilden til lykken findes.
Selvom jeg meget af tiden ville ønske, at jeg havde flere penge imellem hænderne, har jeg svært ved at forestille mig, at det på længere sigt vil gøre mig lykkelig.....det at købe sig til glæde er en kortvarig glæde som forsvinder ret hurtigt igen (selvom det er dejligt så længe det varer:0)).

Og selvom det nogle dage føles svært at komme i tanke om, hvad der lige er at være taknemmelig for, bliver jeg altid ret overrasket, når jeg først kommer i gang.
For selv på de mest regnvejrsfulde og grå dage er der masser af glæder at tage af.
Er der desuden noget som en lang gåtur efter en god omgang regn? Jeg elsker det....duften er så dejlig frisk og lækker.

-Og så føler jeg mig så taknemmelig over at have tag over hovedet og bo et sted hvor jeg trygt kan gå lange ture og nyde naturen.
-Jeg føler mig taknemmelig hver dag, min kæreste kommer ind ad døren. Jeg føler mig endnu mere taknemmelig over at han støtter mig og tror på mig, selv i de stunder hvor jeg selv mister håbet.
-Jeg føler mig taknemmelig over, at jeg er god til at sætte mig selv i gang med små kreative projekter, som er en stor kilde til ro og glæde her hos mig.
-Jeg føler mig taknemmelig over de mennesker, som formår at støtte mig i min dagligdag, som accepterer mig, som den jeg er uden at forsøge at bestemme over eller irettesætte mig.
- Jeg føler mig taknemmelig hver gang jeg møder venlighed på min vej......og jeg føler mig taknemmelig hver gang, jeg er i stand til at glæde et andet menneske.....

og så er der de dage, hvor jeg føler mig taknemmelig over hver en blomst jeg møder på min vej.....en glæde over, at kunne føle glæde ved de helt simple ting, som naturens små vidundere.

Der er så mange små glæder på hver en vej vi betræder......og der er aldrig noget, der er så skidt at det ikke er godt for noget (som ordsproget så klogt siger).
For ud af rastløshed kommer også en masse små projekter og jeg har i denne uge været en godt eksemplar på en ægte hausfrau.
Min kæreste er hver dag (næsten) kommet hjem til lækkert hjemmebag, friskpresset appelsinjuice, aftensmad, som bare var klar til at sætte i ovnen og i den grad masser af knus og kram af taknemmelighed over, at han er der og over den kærlighed, vi er i stand til at skabe sammen.


 Lige fortiden læser jeg denne fantastiske og meget smukke bog, der minder mig om at huske på, at vi har engle, der passer på os og at livet vil os det godt, vi skal bare lære at stoppe op og lytte....
Jeg får gået en masse lange ture og nydt en dejlig udsigt ved vandet flere gange i løbet af ugen.
Der er ikke noget så helbredende som en lang gåtur og et par dybe vejrtrækninger.
 
Og når det så er sagt; Kom nu med mere sol og sommer......vi har virkeligt brug for det:0)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar