En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

onsdag den 12. juni 2013

Små labre laksedeller

Disse laksedeller skal min kæreste have en stor del af æren for. Det var nemlig hans ide og han har været super i processen med at videreudvikle og gøre opskriften til en af de opskrifter, vi kommer til at bruge igen og igen.
Det er ingen hemmelighed at jeg er helt vild med laks...faktisk er det den eneste fisk, jeg har en decideret craving efter og også den eneste fisk, jeg spiser jævnligt.
Ellers er jeg nok for meget vegetar til at gå helt i fisk;0)

Men disse små laksedeller blev faktisk så lækre, at jeg allerede glæder mig til næste gang de kommer på menuen......og så er de gode lige at gå og hapse i løbet af dagen. Så lav endeligt rigeligt, så der også er til madpakken dagen efter.

Portionen giver ca. 8 stk.

400 g fersk laks
1 æg
1 spsk. tamari soja sovs
3 spsk. skallin
1 tsk. karrypasta (vi brugte den røde)
2 forårsløg (eller et lille løg)
1 tsk. tørret citrongræs
En håndfuld frisk basilikum

kokosolie eller smør til stegning

skær laksen i mindre stykker og kom den i foodprocessoren sammen med resten af ingredienserne.
Varm olie eller smør godt op på en pande og form farsen til små frikadeller. Steg dem til de er sprøde og gyldne . De skal ca. have 5 minutter på hver side.

Server dem med dit ynglings tilbehør og evt. koldt glas hvidvin


 


Laks i skøn forklædning serveret med en grøn salat, avocado og den gode dip af peberfrugt og valnødder.....det var en god aften:0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar