En blog om alt det der gør mig glad og alt det, der inspirerer mig i min hverdag. Mit ønske er at blive bedre til at huske på alle de positive oplevelser og stunder, jeg har i min hverdag.....for livet er i bund og grund en virkelig smuk ting. Men når man er et menneske, som mig, der til tider har det med at løbe ind i en voldsomt storm i form af en angst, der kan være alt dominerende, så er det så ekstra vigtigt at huske på alt der beriger og som gør hverdagen værd at forholde sig til. Så dette er mit positive projekt......jeg tænker, at alle må have behov for at samle på smil engang imellem.....dette er mine smil:0):0):0)

tirsdag den 4. juni 2013

Solskin og skønne mangokugler

Ud over at nyde det helt igennem dejlige vejr ude på vores lille altan har jeg haft mig en lille hyggedag i køkkenet.
Jeg kan mærke, at det er tid til nye eksperimenter, men som det ofte er, bliver tingene ikke altid lige vellykket hver gang. Så nogle af eksperimenterne i dag bliver lidt af en ommer. Men heldigvis har jeg masser af tid foran mig nu (og en sød kæreste, som klarer det meste af opvasken), så jeg er ved, at samle mig et hav af opskrifter, som meget gerne skal afprøves snart.

Vinderen i dag var helt sikkert disse mango kugler, som smager skønt af sol og sommer....I like:0)
Jeg havde frygtet lidt, at de blev for søde, men citronsaften og peanutbutteren giver den søde mango et dejligt modspil....mums!

Opskriften fandt jeg inde på Mathildes lækre og meget inspirerende blog. Jeg har ændret en lille smule i opskriften og lavet en lidt større portion, så der er til aftenguf et godt stykke tid....

Jeg brugte;
100 g tørret mango (købt i brugsen uden tilsætningsstoffer og sukker)
50 g cashewnødder
50 g mandler
40 g kokosmel
saft af ½ citron
1 nip vanillepulver
1 lille spsk. peanutbutter (evt. mere hvis man synes)

Mangoen sættes i blød ½-1 time.
Mandler og cashewnødder blendes til mel i foodprocessoren.
Tilsæt mango, citronsaft, kokosmel, peanutbutter og vanillepulver.
Smag til og rul dem til kugler.
De er lidt smattede og svære at rulle, så man kan evt sætte massen på køl en times tid inden de rulles.
Jeg vendte som altid mine kugler i afskallede hampefrø ene og alene af den grund, at jeg ikke er vild med kokos i alt for store mængder.
Men ellers kokosmel, som også er et langt billigere alternativ.

Og nå ja....så vendte jeg også to i smeltet mørk chokolade, som kæresten og jeg skal nyde i aften.

Skønne mangokugler....perfekt til en solskinsdag på altanen

Og så har jeg præsteret at få min første solskoldning, og dette kun i den ene side af mit hoved og hals. Sådan går det, når man sidder for længe i den samme stol på altanen. Særligt flatterende er det ikke, og selvom jeg har kæmpet lidt med det dilemma, om nu solcreme er en god ide eller ej (Kemisk filter...er det godt eller skidt?), har jeg her til eftermiddag været inde i helsekosten og købe en solcreme med faktor 15. Ellers erhvervede jeg mig for noget tid siden en rigtigt fin hat/kasket, som faktisk beskytter ansigtet ganske godt.
Så det må være mit survivel kit mod solens ellers dejlige stråler her sommeren over....gid sommeren kommer til at vare (meget) længe i år:0)

Et godt makkerpar sommeren over




Ingen kommentarer:

Send en kommentar